tisdag 26 oktober 2010

Mycket politiskt jobb

Styrelsemöte igår. Namnen på våra kandidater presenterades, fullmäktigegruppen ska fatta beslut imorgon onsdag.
Vi fattade också beslut om att, tillsammans med våra medlemmar, diskutera valresultatet. Efter detta nederlag måste vi alla få tillfälle att dryfta våra tankar om det. Var och en har säkert sin egen analys och den måste få diskuteras ordentligt.
Mycket handlar om att gå i takt med våra väljare. uppenbarligen har vi inte gjort det och då måste det rättas till.
Som man brukar säga; vi har utrustats med två öron och en mun, det måste betyda något!

I vanliga fall brukar jag inte arbeta på moderatkansliet varje dag, men nu sitter jag här från morgon till kväll. Det är mycket eftervalsarbete som måste till. Dessärre blir mitt "vanliga" jobb lidande, eller rättare sagt min familj eftersom jag måste ägna helgerna år jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar