torsdag 28 oktober 2010

Är Sofia lovligt byte...

...och är det för att en partisekreterare ska granskas annorlunda än alla våra riksdagsledamöter. Jag har fullt förtroende för Sofia och hennes omdöme, självklart ska man tänka själv. Det är jag övertygad om att Sofia kan och gör.
Jag kan inte låta bli att fundera över vilka fler som var med på resan till Frankrike, inte var det väl en enda svensk riksdagsledamot och en delegation från Shell?

Idag på förmiddagen har jag styrelsemöte i Sörab, vårt kommungemensamma renhållningsbolag. Sörab tar hand om våra sopor efter det att de lämnat soptunnan. Vår ambition är att det ska bli så lite sopor som möjligt att ta hand om. Om vi sorterar ut förpackningar, tidningar, glas, metall och naturligtvis det farliga avfallet blir det inte mycket kvar, det är bra!
Själv blir jag bättre och bättre att sortera, förpackningar och glas är självklart att jag går med till återvinningsstationen.
Fortfarande är det många som inte ens sorterar ut tidningarna utan kastar dem i vanliga soppåsen, fy. Att sortera sina egna sopor är väl det minsta vi alla kan göra för miljön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar