tisdag 12 oktober 2010

Fotboll på TV, ett öra där och ett öga på dataskärmen

Sitter här i soffan just hemkommen från partiföreningens styrelsemöte. Diskuterade hur det ska bli här i Danderyd framöver. Eftersom vi inte har majoritet ska vi förhppningsvis hitta en bra samarbetspartner. Det finns många kloka politiker i Danderyd så jag är hoppfull.

Sverige ser ut att förlora matchen mot Holland, trots att min favoritspelare Zlatan är med och kickar på plan........

Imorgon ska jag besiktiga gamla Toyan, dottern har bytt torkarblad och jag hoppas att besiktningsmannen är en glad och positiv person och släpper igenom bilen. Det är ingen bil jag använder dagligen men bra att ha som extra och både son och dotter har nycklar och således fri tillgång.

Nej, nej och åter nej! Holland sparkade just in 3-0.

Hade idag också förbundsmöte i Käppala och Norrvatten. Intressanta uppdrag båda två, och mycket lär man sig också.
Tänk att det är så självklart för oss att ha rent vatten i kranarna varje dag och att vi kan spola bort avloppsvattnet hur lätt som helst.....dessutom billigt. Vi är lyckligt lottade.
Fick också lära mig att de fasta kostnaderna att producera vatten är väldigt stora, faktiskt så stora att det kostar ungefär lika mycket att producera 1 kbm vatten som 4 miljoner kbm....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar