torsdag 5 april 2012

Blåkulla nästa....


Gårdagens föreningsmöte, politikutveckling, med tema "miljö, med särskilt fokus på buller" var riktigt bra. Magnus Nilsson, ordf miljö- och hälsa, i Solna inledde med att prata om hur de arbetar. Solna, vår närmsta granne, en kommun som ser helt annorlunda ut än Dandery. Stora hus, höga hus och byggkranar i massor. Från min balkong ser jag en del av byggkranarna i Solna. På kvällen vackert upplysta med lampor i mängder.

Jag själv pratade och berättade om vad och hur vi i tekniska nämnden arbetar med frågor som handlar om miljö. Vi gör en massa bra saker, tyvärr sker mycket av det i det fördolda! Alla de som var med igår hoppas jag blir duktiga ambassadörer och berättar för sina vänner och bekanta. Kanske kan det få viss spridningseffekt, hoppas!

Nu kommer påsken med sill, ägg och kanske lammstek. Det viktigaste är ändå det som åtminstone jag själv gillar allra mest med helger och högtider - familj och vänner. Barn, deras respektive, ett litet barnbarn - finns inget, absolut inget som går upp mot det. Längtar!

Nästa vecka är tom i min kalender. Har inte bokat ett enda möte, ska bara njuta.

Har du något du grubblar på, hör av dig. Självklart kommer jag kolla mail och blogga lite, trots ledighet.

Önskar alla en riktigt Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar