måndag 26 mars 2012

Tillgängligheten i vården

Vad är bra tillgänglighet när det handlar om vård? Jag har ett stort antal gånger ringt till ortopedmottagningen på Danderyds sjukhus men det går inte att komma fram. Varje gång en telefonsvarare som säger att kön är full och att jag ska försöka en annan gång! Någon mailadress går heller inte att hitta......
Jag har nu skrivit ett gammalt hederligt brev, lagt i kuvert och klistrat på ett frimärke. Får se om det blir någon reaktion.

Ska det verkligen vara så här?

Jag kontaktade husläkaren per mail och en vänlig sköterska ringde upp mig efter bara någon timme och sa att de inte kunde ta emot sonen då de inte har tillgång till underliggande handlingar, journaler, röntgenbilder etc etc. Om jag får tag i allt material så tar de givetvis emot honom på vårdcentralen. Men i Moment 22 får jag ju inte tag i journaler eftersom jag inte kan nå den aktuella mottagningen! Det här är illa, riktigt illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar