söndag 4 mars 2012

Fy vad ledsen jag blir


Igår hade jag en plan för hur den här söndagen skulle bli och se ut...men det blir inte alltid som man tänkt sig.
När jag kom hem med bilen vid pass kl 07 efter att ha hämtat sonen på Centralen såg jag att två av våra fönster till partilokalen krossats!
Efter en snabb frukost och polisanmälan gick jag dig för att kolla läget. Inte klokt vad mycket glas, från smått helt pulvriserat till ganska stora glasskärvor. När jag kom dit var polisen redan på plats. Att sedan städa, kontakta och ta emot glasmästare tog en bra stund, jag gick hemifrån halv åtta och var hemma halv 12.

Jag hade sett fram emot förmiddagen i soffan med tidningarna, kaffet och Vasaloppet på TV...därav blev intet.

Eftersom dagen redan var förstörd fick det bli tvättstugan och sen som belöning en film på video, syndigt jag vet men det tyckte jag att jag var värd.

Handlingarna blev inte lästa, av promenaden i solen blev intet.....

Man kanske inte ska planera så mycket för morgondagen? Hur som helst så har jag planer för imorgon måndag. Först ett besök hos en kvinna som har uppnått en ganska hög ålder, tror hon är 98 år vid det här laget. Sen ett besök hos en annan kvinna, dock inte alls i hög ålder. Ska bli spännande att se en av lägenheterna vid Eneby torg. Senare på eftermiddagen har jag ett litet möte med år nya föreningsordförande Camilla. Vi har styrelsemöte på onsdag och ska gå igenom agendan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar