måndag 29 oktober 2012

Vecka 44 betyder höstlov

Höstlov för skolbarn, de allra flesta föräldrar jobbar nog på precis som vanligt. Jag kommer ihåg när jag hade ungar i skolåldern att det ställde till bekymmer att få ungarna hemma en lite småkylig och trist vecka i oktober/november. Ställde frågan redan då om man inte skulle kunna tänka sig att ge eleverna ledigheten i klump och låta familjerna själva fördela när de ville vara lediga.
Tycker fortfarande att det vore toppen! Sportlov i fjällen vecka 9 betyder dyra stugor, höstlov betyder att många drar till soligare breddgrader och de som inte har den möjligheten sitter oftast hemma framför datorn.
För många elever vore det nog toppen att ha undervisning i liten grupp, en bra chans att komma ikapp eller få lite extra hjälp. Alla behöver inte ledighet, det finns de som istället skulle behöva lite mera skola!

Nu har jag bara en unge kvar i skolan och han är så stor och vuxen att han ansvarar själv för sina studier och sin eventuella ledighet.

Politiken går på halvfart. Spännande möte i styrgruppen för Mörby centrum. Nu måste vi få fram vad vi vill. Personligen vill jag ha en bra och säker trafikmiljö, en vacker miljö som lockar till utevistelse och därtill ett attraktivt köpcentrum där jag och andra kan uträtta våra vardagliga inköp.

Får se vad som händer idag? Rapport kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar