onsdag 18 maj 2011

Ikväll har vi teknisk nämnd

Till kvällens sammanträde är listan liten och tunn. Så kan det bli ibland men jag har redan förvarnats om att till mötet i juni är det desto fler ärenden som ska beslutas.

Ett ärende som är extra roligt blir det om sponsring till kommunens parkverksamhet. Under förra mandatperioden försökte jag och den dåvarande nämnden komma fram och genomdriva sponsring i någon form. De svarta hundpåsarna är det enda vi lyckades med, men alltid något.
Nu är det dags igen. Nu handlar det om att privatpersner och företag ska kunna skänka t ex parkbänkar, träd etc. Det stora engagemanget för allt det gröna i vår kommun gör att jag tror på detta. När tekniska kontoret arbetat fram detaljer för detta hoppas jag på en stor mängd parkbänkar, det skulle vi behöva många fler.

I övrigt kommer jag föreslå att nämnden beslutar uppdra åt förvaltningen att inventera och föreslår var kommunen det kunde vara lämpligt att våra entreprenörer kan parkera maskiner etc. Vi behöver faktiskt också områden där vi inte ställer så höga skönhetskrav.

Dessutom kommer jag föreslå att förvaltningen får i uppdrag att titta på om det skulle vara möjligt att inrätta en zon där man kan stanna bilen för att ta upp eller släppa av passagerare vid tunnelbanan Danderyds sjukhus, se bild.



Har du frågor om kommunens parker och naturområden?
Jag finns tillsammans med tekniska kontorets kundtjänst i Information Danderyd, Mörby centrum, i eftermiddag mellan kl 13.30 - 15.30. Vi svarar på frågor, berättar om planerna för våra parker och naturområden och tar gärna emot synpunkter och tankar från er.
Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar