onsdag 23 mars 2011

Partiförhandlingar

Som vi alla har läst i Mitt i Danderyd pågår partiförhandlingar. Nu handlar det bl a om utökad demokrati och det diskuteras både att ge vår koalitionspartner och oppositionen arvoden för att de ska kunna ägna politiken mera tid och kraft.
Vi har ju i Danderyd en lång tradition av att hålla tillbaka den politiska organisationen,och kostnaden för den. Vi är nog ganska unika med endast en heltidsarvoderad politiker.
Vårt kommunalråd Olle är den enda som ägnar sig åt lokalpolitik på heltid, alla vi andra har vanliga arbeten också.
Jag själv t ex arbetar dels på moderatkansliet på Golfvägen och tillsammans med min man i eget företag. Tillvaron blir med detta ganska splittrad, jag far från det ena skrivbordet till det andra......men politik är ju så himla stimulerande och roligt.
Mitt politiska uppdrag som ordförande i tekniska nämnden, precis som fullmäktige är fritidssysslor, eller hobby om man så vill, inget jag kan leva på. Mitt ordförandearvode är lite drygt 100 000 kr om året men jag får precis som övriga politiker i nämndens beredningsutskott dessutom 25 000 för det. Nu kan det ju tyckas att 125 000 om året är bra betalt, men det är en hel del jobb och jag finns också till hands för medborgarna nästan jämt.
Men dra er nu för guds skull inte för att höra av er. Det ingår ju så att säga i jobbet, ni är alltid välkomna med frågor och synpunkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar