söndag 1 september 2013

Veckan som gått


Utbildning i sammanträdesteknik och protokollskrivning
Började veckan på måndagen med en heldags utbildning, nämndarbete. Kändes faktiskt rätt onödigt. Missade ett pass vattengympa, det hade varit bättre för mig.

Har genom åren gått på ett flertal utbildningar i partiets regi med Hans-Erik Malmros som utbildare. Det räcker gott och väl!

Hans-Erik är både rolig och pedagogisk, han har lärt mig otroligt mycket! för att inte säga allt jag kan i ämnet.


På onsdagen hade teknisk nämnd. Via länken finns samtliga handlingar som kallelse inklusive samtliga underliggande handlingar/bilagor.
Vi fattade beslut om budget för 2014, varken (FP) eller (S) deltog i beslutet utan de kommer lägga sina egna budgetförslag i fullmäktige i november. Så brukar det gå till, inget konstigt alls. Jag tycker förstås att vi lägger ett bra budgetförslag, inom kommunstyrelsens beslutade ram och med höga ambitioner!

Infartsparkering - varje ny parkeringsplats ett välkommet tillskott
Förutom ärenden på kallelsen beslutade nämnden att, på mitt initiativ, ge ett uppdrag till förvaltningen att utreda möjligheten att tillskapa ytterligare parkeringsplatser för infartsparkering. Se pressmeddelande på kommunens hemsida.

En vacker silverskål förärades kommundirektör Johan Haesert vid hans avtackning i fredags eftermiddag.

Det har verkligen varit roligt att arbeta tillsammans med Johan.
Han är både klok och fylld av humor. Två riktigt goda egenskaper som gör att sammanträdena blir både givande och roliga.

Tack Johan och lycka till i ditt nya liv!


Efter en mycket intensiv arbetsvecka kändes det skönt att få lägga sig i soffan tillsammans med en god bok, Per Schlingmanns Stå aldrig still!

Så långt jag hann var den riktigt bra, ser fram emot att få lite tid igen så jag hinner läsa mera.


Lördagkvällen var det kräftskiva med goda vänner i deras fantastiska lusthus med utsikt över både Lindalssundet och Saxarfjärden. Det mörknar tidigt nu men stearinljusen skapade god stämning inomhus och stjärnor och måne ledde oss hem i natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar