måndag 23 september 2013

Hösten är absolut här

Jag själv och Sofie Enander
Precis som vanligt uppmärksammade Danderyds kommun Europeiska trafikantveckan på flera olika sätt.

Uppe med tuppen för att bjuda kollektivtrafikresenärer på en liten påse var bl a Sofie Enander, anläggningschef tekniska kontoret, och jag själv.

Mycket uppskattat, och tillbaka fick vi många glada miner i morgonrusningen.











Jag testar eco-drive och Ruth Meyer instruerar

På eftermiddagen bjöds på enklare cykelservice i Mörby centrum och möjlighet att prova på sk eco-driving. Inte det lättaste kan jag lova, jag körde mot rött och blev underkänd men hade tack och lov möjlighet att testa fler gånger så jag fick faktiskt till en godkänd körning..... fast särskilt mycket eco...tror inte det?




Ludvig o Lennart Waldenström
I lördags lyssnade och samtalade glada moderater med Danderydsborna i Mörby centrum. Nästan varje lördag finns vi där för att lyssna och ta emot ris och ros.
Denna gång fokuserades på stora och små miljöfrågor. Självklart kommer bullret från motorvägen upp men också bättre placering av återvinningsstationerna, fler infartsparkeringar och så vill man ha möjlighet att samla in matavfall.
Glädjande nog så kommer matavfallsinsamling införas under nästa år. Problemet med få infartsparkeringar är nog svårare att lösa, tillgången på lämplig mark är begränsad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar