lördag 25 februari 2012

Sportlov för en del, jobb för andra

Idag börjar sportlovet för alla Danderyds skolelever. Det är nog många föräldrar som är lediga nästa vecka också, förresten är det nog en hel del som redan styrt kosan norrut.
När jag idag på förmiddagen besökte Mörby centrum var parkeringen inte mer än halvfull och i affärerna var det glest med folk.

Sonen åker till Åre med nattåget ikväll och själv ska jag jobba och räknar med att få en hel del gjort.
Måste skriva av mig lite av sånt som jag samlat på mig men inte riktigt hunnit sortera.

På måndag ska jag följa med riksdagsledamoten Isabella Jernbeck på företagsbesök här i kommunen. Redan halv 9 blir det besök på Danderyds sjukhus med presentation av mammografiscreening.

Kl 10 ska vi besöka GE Capital Real Estate och lyssna till VD Johan Wästlund som tillsammans med medarbetare berättar om bolagets verksamhet, främst deras fastighetsdel som bedrivs i Danderyd men också om bolagets globala verksamhet, den svenska marknaden och inte minst om bolagets andra delar.
Det här blir extra roligt för mig själv, eftersom min äldste son arbetar på huvudkontoret i Connecticut!

På måndag avlöser mötena varandra och direkt efter dessa två företagsbesök har jag två inbokade möten på Djursholm slott. Först ett möte med Norrvatten, vårt kommunalförbund som producerar och levererar vårt dricksvatten.

Som om detta inte var nog kommer sedan Trafikverket på besök kl 13! Jag har lång erfarenhet och har haft massor med möten med Trafikverket under mina år som ordförande i tekniska nämnden. Varje gång tar jag upp frågan med hastighetsgränsen på motorvägen. Min motion om att kommunen ska förmå Trafikverket att sänka till högst 70 km/h för att sänka bullret lade jag redan 2005!

Om de är mera samarbetsvilliga nu och är beredda att åtminstone diskutera frågan får vi se, jag återkommer här med hur detta möte och de övriga gick.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar