fredag 31 augusti 2012

Hastigheten har betydelse

HastighetsbegränsningFör att i någon mån försöka öka trafiksäkerheten för framför allt de oskyddade trafikanterna har vi 30 km/h som högsta tillåtna hastighet på många av våra gator och vägar.

Konstigt att man inte kan respektera detta? Idag när jag körde på Noragårdsvägen blev jag till och med omkörd av någon som tydligen hade väldigt bråttom. Hoppas bara det inte var någon av alla de föräldrar som hör av sig till mig och är orolig för barnens säkerhet........

Man brukar skylla på stressade hantverkare och andra som inte bor här och därför inte har samma känsla, men just den här bilen kollade jag upp och ägaren var en kvinna boende i Danderyd?
Tack bilregistret för att det är så enkelt att kolla, bara skicka ett SMS och på en sekund vet jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar