måndag 14 februari 2011

Svinkallt i morse

Ryggade nästan tillbaka och vände hem igen när jag stack ut näsan i morse. Svinkallt! Tog en liten promenad till revisorn för att lämna in partiföreningens bokslut 2010. Nu ska hon titta och granska siffrorna. Ska inte vara några konstigheter, redovisas vid årsmötet den 8 mars. Satt en stund och drack en kopp kaffe och samlade mig för nästa promenad, till mitt "vanliga" jobb. Tur att jag tog långkalsonger.....

Läste i dagens Aftonblad att (S) har rekordlågt stöd. Inget jag sörjer över direkt. De måste ha stora interna problem och ingen har varken tid eller ork att se utanför de egna interna problemen. Med de förslag på partiledare som presenterats kommer det bli svårt, för att inte säga omöjligt för dem att komma tillbaka. Vi skattebetalare har börjat vänja oss vid att få lite mera kvar själva i plånboken. Socialdemokraternas skattehöjar politik går inte hem längre.

Alla hjärtans dag idag, tänker förstås på mina närmaste. Tacksam för min stora fina familj. Hjälper inte upp vår BNP med blommor, de som jag fick i fredags står fortfarande fina.

1 kommentar:

  1. Tjoho Catarina!

    Har du tänkt på en sak? Du representerar en kommun som huserar de absolut resursstarkaste människorna i hela Sverige. Vi har högst inkomster, högst utbildning, flest antal ungdomar som fortsätter till högre utbildning, förmodligen flest företagsledare per capita, en otrolig föreningsaktivitet med många engagerade barn och vuxna .. underbart!

    Och så har vi våra politiker som frotterar sig i att Danderyds kommun blir vald till årets bästa kommun under några år - ojsan så duktiga vi var! Hoppsan hoppsan ...

    Sanningen är väl den att om Danderyds politiker skulle sättas att styra i en mindre bemedlad kommun i Norrlands inland, med utflyttning, flyktingförläggning, dåligt skatteunderlag, arbetslöshet mm så skulle den kommunen nog gå i konkurs snabbare än man hinner ropa "votering" - eller vad tror du?

    Sluta snobba och börja jobba säger jag!

    Åsså går åren ... "Läste i dagens Danderyds Nytt att (M) har rekordlågt stöd. Inget jag sörjer över direkt. De måste ha stora interna problem och ingen har varken tid eller ork att se utanför de egna interna problemen trots att Danderyds kommun rymmer en så stor potential."

    Ibland är det tungt att vara moderat ...

    SvaraRadera