tisdag 23 november 2010

Fullmäktige

Som traditionen bjuder inleds vår budgetbehandling med att fullmäktige har allmänpolitisk debatt. En rolig tillställning att både lyssna till och delta i, ledamöterna ges ju en möjlighet att tala om vad man vill. Själv talade jag om vad tekniska nämnden gör avseende vår miljö. Det händer faktiskt en hel del, även om dessvärre somligt sker i det tysta. Ett bra tillfälle att få sprida det goda budskapet är då i fullmäktige, vilket jag gjorde igår kväll.

En lång stund ägnades åt de partiförhandlingar som skedde innan vi moderater, Danderydscentern och Kristdemokraterna skrev under partiöverenskommelsen som nu ligger till grund för vårt gemensamma arbete.

Jag blev faktiskt förvånad över att Folkpartiet förhandlade med andra partier med endast ett mål i sikte - att välta oss Moderater? Någon särskild politik eller ens inriktning till politiska mål och visioner fanns uppenbarligen inte från Folkpartiet? Men på de folkpartistiska valaffischerna fanns också budskapet så jag borde väl inte blivit förvånad......men för mig är ändå politik att vilja något....

Idag fortsätter fullmäktigemötet med budgetbehandling. Alla nämnders budgetförslag ska gås igenom och förhoppningsvis också klubbas.

2 kommentarer:

  1. Ledningsproblemet är uppenbart i fp Danderyd. Blåklintarnas krig är förestående. Det verkar jäsa ordentligt - och inte bara bland gräsrötterna. Ska bli intressant att se hur det ser ut i toppen när krutröken skingras.

    SvaraRadera
  2. ja jag tror knappast att varken folkpartiets väljare eller förtroendevalda kan känna sig nöjda med förhandlingsresultatet....opposition i fyra år efter ett bra valresultat.

    SvaraRadera