onsdag 16 december 2015

Liten rapport om min förra vecka

Nja, julen är väl inte riktigt här ännu men snart så...

Eftersom det inte blivit så mycket skrivet om vad som ska hända och vad jag ska göra kommer här istället en liten rapport om vad jag gjort den senaste tiden.

Förra veckan hade vi Pensionärsråd. Det är ett riktigt bra organ, det är väldigt värdefullt för mig att få träffa de olika pensionärsorganisationernas representanter. Dels får vi tillfälle till allmänt prat och dels så får jag tillfälle att berätta för dem om vad som händer och sker kommunalt och som rör de äldre danderydsborna.
En fråga som är ständigt aktuell är den om nytt vård- och omsorgsboende och självklart kommer alltid frågan om avsaknaden av korttidsboende här i Danderyd. Jag är den förste att beklaga att vi inte har något och att resvägen blir lång och kämpig. I januari ska anbuden vara inne för byggande och drift av boendet vid Vendevägen och där kommer också korttidsboende att inrymmas. Jag längar...

Vi hade också socialnämnd i förra veckan. Denna gång besökte vi Stocksundsgården och fick också smaka vinnarmenyn. Ni vet väl att just detta boende vann första pris i White Guide Juniors tävling om Årets seniormåltid 2015. Det var en fantastisk torskrygg med smör, ansjovis och räkor, mums! Vi serverades chokladmousse till efterrätt också.

Ett seminarium på Östergårds om utveckling av beställar-/utförarorganisationen hanns också med förra veckan.

Jag besökte för första gången Äldrecentrum på ett seminarium om hemtjänsten. Alltid bra att höra lite nya tankar och idéer, det är inspirerande.

Två julbord blev det också. Det är riktigt gott och jag vet inte om man får säga det men...lite trist är det att inte få längta och vänta tills julafton för att få smaka på julmaten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar