måndag 26 maj 2014

Jag surfade runt på Fi:s hemsida, törs du?

Feministiskt initiativ samlade en hel del röster i valet till Europaparlamentet. Ikväll var en lycklig Gudrun Schyman på Aktuellt och räknade kallt med att komma in i Riksdagen i höst…?! Gud bevare oss, måtte det aldrig hända och att väljarna blivit klokare till dess…!

Jag surfade runt lite på Fi:s hemsida och hittade en hel del tossigheter, bl a;

- Fi vill inrätta en jämställdhetsfond för att höja kvinnors löner
Det låter ju naturligtvis bra men några andra pengar än de som vi skattebetalare betalar finns ju inte, således tar man med den ena handen och ger med den andra.

- Fi vill korta arbetstiden
Utgår ifrån att lönen inte ska sänkas i motsvarande grad utan bara ytterligare något som kostar skattepengar.

- Fi vill ta krafttag mot diskriminering och införa positiv särbehandling på arbetsmarknaden
Vad är det om inte diskriminering? Undrar om inte de prövats i domstol, tror de handlade om Veterinärutbildning?

- Fi vill ha en värld utan gränser och ge papperslösa och gömda flyktingar uppehållstillstånd
Det låter ju också som en dröm, men blir nog svårt att genomföra ensidigt av Sverige?

- Fi vill stoppa all militär upprustning och vapenexport
I mina öron låter det som arbetslöshet i stora mått…känner Fi till herr Putin?

- Fi vill avskaffa RUT- och ROT-avdragen
Ja, ja nu hade jag surfat så mycket så inget förvånade mig mera

- Fi vill öka resurserna till välfärden genom riktade statsbidrag
Aha, låter som att Fi har en egen sedelpress, eller var tror de pengarna i statens kista kommer ifrån

- Fi vill ha en arbetsmarknad som erbjuder sunda miljöer, utan den rädsla och stress som kännetecknar dagens arbetsplatser.
Jaså, är det stressigt på Fi:s kansli… 

Nej, nu går det inte att surfa runt på sidan längre, är rädd om mitt blodtryck. Känner att jag håller på att explodera…




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar