måndag 19 augusti 2013

Idag börjar höstterminen på riktigt

Idag går många småttingar till skolan för första gången. Så spännande och stort. Jag kommer väl ihåg den här dagen själv. Faktiskt kommer jag ihåg min egen skolstart men ännu bättre kommer jag förstås ihåg mina barns.

1986 började äldste sonen i Kevingeskolan. Sedan har resten av barnaskaran passerat Kevingeskolan, Mörbyskolan, Fribergaskolan och Danderyds gymnasium.
Erik

Under alla åren sedan vår första ettagluttare har vi haft någon unge i en danderydsskola men nu är det slut. Vilket vemod! Den minsta tog studenten i våras och går nu vidare mot nya äventyr. Upprop i morse men det blev tunnelbana istället för buss dit och någon förälder behövde heller inte vara med och hålla i handen.




Vill också passa på att säga; se upp i trafiken! Många små förstagluttare, toalettdykare och andra skolbarn är nu tillbaka i Danderyd och rör sig ute på våra gator och vägar.
Var rädda om varandra och visa stor hänsyn i trafiken, särskilt till de nya ovana trafikanterna.
En vänlig uppmaning också att inte alltid skjutsa barnen i bilen. Åtminstone inte hela vägen fram till skolgården. Barnen behöver gå några steg och trafikmiljön runt våra skolor klarar inte anstormningen av bilar.
Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar