tisdag 24 augusti 2010

Valkampanj

Nu jobbar vi på för vinst för Alliansen! Efter den här underbara sommaren har vi samlat kraft för att orka ända fram, vi måste vinna! Jag kan inte tänka mig Mona Sahlin som statsminister, Tomas Östros som finansminister och, ve och fasa, Lars Ohly som utrikesminister.
Vad är välfärd, välfärd är väl det mest använda ordet i dessa dagar. Det är enkelt för mig; välfärd är är ett bra liv. Ett bra liv är ett liv där jag själv påverkar och bestämmer vart mina pengar ska gå.
Jag jobbar och får ut pengar, dessa pengar väljer jag själv om jag vill lägga på museibesök, biobesök eller en helkväll på Operan.
Det konstiga är att i de rödgrönas värld betyder välfärd att staten har den största delen av pengarna och bestämmer vart de ska gå. Det är en helt annan betydelse än jag lägger in i begreppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar