måndag 11 april 2011

Måndag kommunfullmäktige

Ungefär en gång per månad sammanträder kommunfullmäktige, vi har möten på Djursholms slott och allmänheten är välkommen att lyssna. Det brukar faktiskt inte vara någon allmänhet, nån enstaka gång kan det vara nån men oftast är det bara politiker.
På dagordningen ikväll står bl a;
- slutredovisning av om- o tillbyggnad av Ekebyskolan. Jag kan stolt sträcka på mig eftersom de allra flesta byggprojekt håller budget, så även detta.
- förskola på Tranholmen. Ett ärende som böljat fram och tillbaka men ikväll är beslutsförslaget från kommunstyrelsen att vi ska avsätta pengar så att vi kan sätta igång.
- svar på motion att göra Rinkebyskolan, Sätra ängar samt området ner till Rösjön till naturreservat. Ni som känner mig vet att jag här ändrat uppfattning. Ja hela det föreslagna området berörs inte men att göra Rinkebyskolan till naturreservat tycker också jag.
Fullmäktiges möten börjar kl 19 och slutar beroende på hur pratglada alla är. Regeln säger att vi ska avsluta senast kl 23, det är ju en dag imorgon också och de allra flesta av oss ska ju upp och jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar