onsdag 8 december 2010

Onsdag

Igår hade jag bjudit in till informationsmöte i anledning av att detaljplanen Cedergrenska parken vunnit laga kraft. Planen medger Stocksunds Båtklubb en försiktig utbyggnad, detta för att i någon mån beta av den långa kön till båtplats som finns.
För att kunna ge ordentlig och korrekt information var förutom jag själv, Dag Fagring, ordförande Stocksunds Båtklubb på plats han hade också med sig fd hamnkapten samt den ansvarige för jolleskolan för barn, som klubben bedriver i området sommartid.
Från tekniska kontoret var också stadsträdgårdsmästare Matz Hasselbom och projektledare Hans Rodin.
Det är alltid knepigt när flera olika viljor och intressen ska försöka hitta en bra lösning. Båtägarna ha naturligtvis ett stort intresse av att diskutera frågan ur sin synvinkel och bland gruppen övriga stocksundare var upprördheten stor, medel och riktigt stor över planerna.
Då gäller det för mig och mina politikerkollegor att ha helikopterperspektiv och försöka se och väga in allas intressen.

En sak är ialla fall helt klar - informationsmöten i ett tidigt skede när förändringar planeras är oerhört viktiga. Det är något som jag sagt förut och som jag absolut tar till mig. Det gäller bara att hitta en bra form för dialog.
Mötet igår uppskattades, även om det blev med kort varsel och för somliga fel dag. December är inte en lätt månad......

Lätt är det dock att bära dagens goda opinionssiffror, moderaterna är största parti. Naturligtvis riktigt, riktigt glädjande men det är också ett stort ansvar och något att vara ödmjuk inför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar